Producent toreb papierowych

Ładne opakowanie to w marketingu podstawa

Ładne opakowanie to w marketingu podstawa

Każdego dnia mamy styczność z setkami produktów, które konkurują o naszą uwagę. Aby wyróżnić swoją ofertę, przedsiębiorcy sięgają po coraz to nowsze i oryginalniejsze metody, a jedną z nich jest tworzenie ciekawych i przyciągających opakowań. Trend ten jest szczególnie widoczny w branżach, gdzie proponowane artykuły są niemal identyczne pod względem składu, działania, czy ceny. Czy jednak opakowanie się dobrym sposobem na walkę o percepcję klientów? Jak musi być zaprojektowane, by dana marka odniosła sukces? I w końcu, jakie znaczenie ma opakowanie w szeroko pojmowanym marketingu? Poznaj odpowiedzi na te i inne pytania.

Popełniona funkcja

Opakowanie może kojarzyć nam się przede wszystkim z ochroną zawartego w jego wnętrzu towaru przed uszkodzeniem. I rzeczywiście tak jest. Do jego zadań możemy dopisać także ochronę przed zepsuciem, czy przed utratą cech jakościowych. Dobrze dobrane opakowanie ułatwia magazynowanie, umożliwia bezpieczny transport, zmniejsza koszty na różnych etapach sprzedaży i zapewnia wygodę użytkowania dla klienta końcowego.

Jednak pełniona przez opakowanie rola sięga znacznie dalej. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej etykiecie możliwe jest szybkie poinformowanie klienta o tym, co zawiera produkt, jak powinien być użytkowany, z jakich składników sikę składa lub czym się wyróżnia. Dzięki dostarczeniu takiej wiedzy i przykuciu uwagi, opakowanie w wyraźny sposób wpływa na chęć zakupu danego towaru.

Jednak to nie wszystko. Opakowanie jest uzupełnieniem czterech elementów tzw. marketingu-mix. Bierze udział w promowaniu naszej marki, podnosi prestiż danego towaru, sugeruje, że proponowane przez nas rozwiązanie jest innowacyjne i ciekawsze, niż opcja stworzona przez konkurencję. Niepozorne opakowanie odgrywa dużą rolę w systemach funkcjonowania wolnego rynku, bo jak pokazują badania, atrakcyjnie opakowany produkt jest sprzedawany częściej.  Jeśli więc chcemy wywołać udaną transakcję kupna-sprzedaży, warto wziąć pod uwagę wykorzystywane opakowanie.

Efekt psychologiczny

Dlaczego opakowanie ma tak ogromną moc? Przede wszystkim dlatego, że oddziałuje na zmysł wzroku, który u większości z nas odgrywa największą rolę w procesie poznawczym. Jak przekłada się to na lepsze wyniki sprzedażowe?

Oprócz przekuwania uwagi odbiorców opakowanie stwarza także wrażenie unikalności nawet tam, gdzie jest jej niewiele. Sprawdza się to nie tylko w sklepach wielkopowierzchniowych, gdzie oferowany towar składa się z  dziesiątek niemal identycznych propozycji, ale tak naprawdę wszędzie tam, gdzie toczy się codzienna walka o klienta.

Oczywiście ładnego, czy mówiąc inaczej, oryginalnego i modnego opakowania oczekują także sami klienci. Kupujący mniej lub bardziej świadomie kierują swój wzrok na propozycje, które wyróżniają się estetyką, a przy tym płacą niekoniecznie za to, czego im potrzeba, ale za to, co im się podoba. Dobrze zaprojektowane opakowanie jest skuteczniejszą reklamą niż pokazy, konkursy, gratisowe próbki, czy nawet najlepiej zaaranżowana ekspozycja sklepowa. Nieprzypadkowo jego rolę określa się mianem „niemego sprzedawcy”.

Dobry design – czyli jaki?

Aby opakowanie spełniało wszystkie swoje funkcje, niezbędne jest staranne zaprojektowane jego formy i warstwy wizualnej. Istotny jest niemal każdy szczegół, ponieważ to detale mają wpływ na powodzenie naszej kampanii. Opakowanie musi więc być trwałe i łatwe w przechowywaniu. Cechy te zagwarantuje nam starannie opracowany projekt, który będzie bazował na wysokiej jakości surowcach, a przy tym połączy ekologię z wytrzymałością.

W ręce fachowców należy oddać także proces tworzenia graficznej strony opakowania. Pod uwagę trzeba wziąć jego kształt, rodzaj zastosowanej kompozycji, wielkość i krój liter, wykorzystane kolory i wiążący się z nimi przekaz, stylistykę projektu, czy wykorzystane symbole. Ogromne znaczenie ma oczywiście etykieta i zawarte na niej elementy, takie jak nazwa produktu, hasło reklamowe, czy logo naszej firmy. Każdy element składowy opakowania powinien współgrać z innymi, tak by cała kompozycja była spójna, ciekawa, a przy tym innowacyjna.

O czym pamiętać?

Z drugiej strony należy pamiętać o tym, że opakowanie nie jedno ma imię. Chociaż w większości przypadków w naszej głowie powstaje obraz pudełka, które skrywa w środku produkt, to opakowanie może odnosić się do różnych rozwiązań. Aby przyciągnąć uwagę klientów, stosowane są coraz ciekawsze i bardziej zaskakujące propozycje. Jeśli jednak szukasz ponadczasowej i eleganckiej opcji, która sprawdzi się w wielu różnych sytuacjach, skorzystaj z wysokiej jakości toreb reklamowych.

Torby reklamowe z papierów ozdobnych

Jedną z najchętniej wybieranych propozycji są torby reklamowe z papierów ozdobnych, które stanowią synonim klasyki i elegancji. Dlaczego opakowanie tego typu stanowi dobrą decyzję marketingową? Przede wszystkim dlatego, że propozycja ta jest niepowtarzalna i bardzo elegancka. Do jej zalet należy m.in. możliwość wykorzystania ozdobnego papieru, ciekawej struktury, czy możliwość zastosowania dodatkowej grafiki.

Eleganckie torby papierowe powstają z różnego rodzaju papierów ozdobnych: barwionych w masie, fakturowanych, perłowych i powlekanych. Produkty tego typu są więc doskonałym dodatkiem do działań reklamowych i promocji eleganckich marek związanych z klinikami estetycznymi, salonami kosmetycznymi, czy butikami.

W zależności od upodobań możliwe jest wykorzystanie różnych uchwytów (sznurki syntetyczne, sznurki bawełniane, tasiemki atłasowe, tasiemki rypsowe, czy uchwyty sztancowane). Warto też wkomponować w projekt dodatkowe uszlachetnienia, w tym zdobienia ręczne, czy nitowanie otworów pod uchwyty.

Torby reklamowe Premium

Inną wysokiej klasy propozycją są torby reklamowe Premium, czyli jedne z najbardziej eleganckich produktów dostępnych na polskim rynku. Wykorzystywane są głównie do pakowania materiałów reklamowych i prezentów na targach, szkoleniach oraz imprezach firmowych. Ich produkcja opiera się na wysokiej jakości papierze kredowym GARDA o gładkiej strukturze i doskonałej białości, a także na wykorzystaniu uszlachetnień, takich jak laminowanie foliami błysk, mat, silk, czy soft touch.  Możliwe jest też dodatkowe zastosowanie lakierów UV (zarówno zwykłych, jak i puchnących), lakieru hybrydowego, a także folii poliestrowej i zdobień ręcznych. Już dziś przekonaj się, jak eleganckie opakowania proponowane przez naszą firmę, odmienią Twoją sprzedaż!

Zobacz również nasze torby ozdobne!